blog

Na trhu je nová nakladatelská značka pro mladé čtenáře: YOLI

27.01. 2014

Nakladatelství Euromedia Group se rozhodlo založit nakladatelskou značku určenou pouze YA. „Již delší dobu vnímáme zvýšený zájem o tituly young adults. Vždy jsme je vydávali, nyní je však také chceme jasně a srozumitelně označit, aby byly pro své čtenářky a čtenáře na první pohled viditelné,“ vysvětluje Helena Čudová, programová ředitelka společnosti Euromedia Group.K aktivním čtenářským skupinám náleží tzv. young adults (YA), „mladí dospělí“ ve věku, řekněme, 13 – 21 let. Především dívky a mladé ženy jsou vášnivými čtenářkami, které představují pro knižní nakladatele velký tržní potenciál. O tom, že je dobré s nimi počítat, svědčí např. světové fenomény Stmívání, Hunger Games či Škola noci (Knižní klub 2009 – 2013; prodej série 147 tisíc výtisků).

Zdaleka to není jen fantasy a upírská literatura, co přitahuje tento typ čtenářek a čtenářů. YA zahrnuje celé spektrum všech možných žánrů – Euromedia Group zaznamenala v loňském roce značný čtenářský ohlas na příběh amerického spisovatele Johna Greena Hvězdy nám nepřály (Knižní klub). Románu o vztahu teenagerů, trpících rakovinou, se od jara prodalo přes 13 tisíc výtisků.

Název YOLI vychází z anglického termínu young literature a jeho podobu si vybrali samotní čtenáři a čtenářky v internetové anketě, uspořádané nakladatelstvím Euromedia Group. Z dvou set respondentů (převážně respondentek) pro ni hlasovalo 47%. Grafickým prvkem loga je motýl, coby symbol růstu, změny a transformace, vlastností typických pro tuto čtenářskou skupinu.

Novou značku uvede světový bestseller

Jako první vyjde pod touto značkou letos 5. února román Bez naděje bestsellerové americké autorky Colleen Hooverové, jenž ve světě dosáhl výjimečného úspěchu. Zdánlivě jednoduchý příběh dvojice zamilovaných teenagerů překvapuje závažným tématem, i pro tento žánr neobvyklým, které je zpracováno s citlivostí i vtipem. Snoubí v sobě nejtěžší noční můry s nadějí a vírou. O Hooverové se již teď mluví i v českém knižním světě, především v internetových diskuzích, a překlady z její tvorby jsou očekávané s nadšením.

Čtěte také  Neblahé vedlejší účinky srdcebolu a magie: Fantasy ke koláčku a ke kávě

Dále se pod značkou YOLI chystá k vydání Eleanor and Park od Rainbow Rowellové. Kniha, jejíž vydání v roce 2012 vyvolalo bouřlivé reakce amerických čtenářů a o níž se následně psalo i v českém tisku. Čím je tak zvláštní tento příběh o dvou úplně obyčejných středoškolácích, kteří ničím nevynikají, nemají žádné strašáky z minulosti, ani u sebe náhodou neobjeví žádné nadpřirozené schopnosti, to se čeští čtenáři dozvědí již letos v listopadu.