Čtení s porozuměním: Kniha reportáží Donbas se speciální slevou

Knihy považujeme za dar. Učí nás, rozesmějí, přinutí zamyslet se, vysvětlují, pomohou oddychnout si i porozumět, naučí nás přemýšlet. Zásadně pomáhají pochopit svět, to, co se právě děje okolo nás, učí nás lépe vyhodnocovat informace a (ne)fakty, lépe kriticky myslet. A někdy také „jen“ pomáhají nezapomenout.

Mnohé knihy nám s kritickým myšlením pomáhají, některé to však dokáží výjimečně dobře. Chceme svou troškou přispět, aby se právě takové knihy mohly dostat k co nejvíce lidem, proto od čtvrtku 24. února do neděle 27. února máme knihu Donbas od Tomáše Forró opět se speciální slevou 50%, abyste si mohli koupit jednu pro sebe, nebo rovnou dvě za stejnou cenu, za jakou byste si jindy pořídili jen jednu.

Orientovat se ve světě, umět rozeznat pravdu od manipulace nebo přímo od lži, nezapomínat na hrůzy minulosti – to všechno se zdá být jednoduché a samozřejmé, ale až nepříjemně často a bolestivě si připomínáme, že není. Věříme, že knihy v naší akci Čtení s porozuměním obohatí vás a možná se rozhodnete obohatit i někoho dalšího. Čtení s porozuměním je čtením k porozumění 🙂

Nepřestávejme vnímat aktuální společenské dění a nepřestávejme se vzdělávat. Ověřujte fakta, čtěte knihy, vykročte z řady, říká Timothy Snyder a my s ním musíme souhlasit.

Ruská invaze na Ukrajinu nám opět dokazuje, jak důležité je kritické myšlení čtení s porozuměním. Průmyslový region Donbas je plný pravdivých příběhů, které sesbíral slovenský novinář Tomáš Forró. Získal si důvěru lidí bojujících na obou stranách a sám zažil bombardování i zákopy.

Dočtete se třeba o osudu Gruzínce Mamuky, bojujícího s ruskou agresí s kalašnikovem v ruce už od čtrnácti let, Jirky, českého dobrovolníka v řadách doněckých separatistů, Lízy z Luhanska, smiřující se s údělem uprchlice a zneužívané ženy, a řady dalších. Forró nevytvořil jen plastický obraz válečné každodennosti, ale také brilantní analýzu příčin zamrzlých konfliktů v prstenci obklopujícím Ruskou federaci, v gruzínské Abcházii a Jižní Osetii, moldavském Podněstří či naposled na Ukrajinském Donbasu.

Jana Hartlová

Obsahový specialista

Jana v Martinusu píše a fotí na sociální sítě, dává do kupy newslettery a blog. Je věrnou fanynkou Harryho Pottera a v jednom kuse se snaží někomu vnutit Malý život nebo Geniální přítelkyni. Nejradši čte současnou beletrii.

Příspěvky autora