RECENZE: Já a pan Jones, román, který ženy ocení

10.12. 2015

Jak už to tak ve většině případů bývá, přečtete si knihu, seznámíte se s jejím autorem, sedne vám styl psaní, tématika, takže se k autorovi chcete vrátit. Přesně tohle byl ten případ. Od spisovatelky Lucy Diamond jsem začátkem roku přečetla knihu Kavárna na pláži. Při zjištění, že vyjde její další kniha, tentokrát s názvem Já a pan Jones, jsem si ji nemohla nechat ujít.

ja_a_pan_jones

Jedná se o příběh, ve kterém je starší manželská dvojice majiteli penzionu. Jenže na další vedení podniku nemají už sílu. Proto se rozhodnou, že podnik svěří do rukou jednomu ze svých tří synů. Ale kterému? Hughovi, který má rodinu a zázemí jinde, Davidovi a jeho manželce, nebo snad volnomyšlenkáři Charliemu? Jedno je jisté, nebude to tak jednoduché ani pro jednoho z účastníků…

Knížka je rozdělena na kapitoly, ve kterých na střídačku vypráví osudové ženy bratrů Jonesových. Před začátkem čtení jsem si myslela, že Jonesovi budou kluci akorát na ženění a budou si k sobě vybírat vhodnou manželku. Což byl omyl. Už jsem se přesvědčila u minulé knihy, že si nemám předem nic představovat a domýšlet. Avšak ani v případě tohoto příběhu jsem nebyla zklamaná. Knížka se četla velice lehce, snadno jsem se vžila do hlavních postav, především do těch ženských. Každá řešila různé problémy a bylo pro mě celkem snadné se vcítit do jejich starostí, i když zatím jsem se sama s ničím takovým vypořádávat nemusela.

Tím, že se hrdinky ve vyprávění střídaly, byla jsem celkem napnutá, protože každá kapitola byla zakončena otevřeně, a mě to nutilo pokračovat ve čtení dál a dál (ale člověk musí také někdy spát, že jo). I když konec mi přišel takový moc zrychlený. Chtěla jsem vědět, jak to přesně dopadne s jedním párem Jonesových, jestli se jim ta ‘věc’ podaří či nikoliv.

Od knížky nečekejte žádné duchaplné čtení, ale rozhodně vám zpříjemní několik dní. Vzhledem k jazyku, který autorka použila, bude čtení hezky ubíhat, také sem tam narazíte na pár vulgárností, které do běžné mluvy někdy patří, ale příběhu nijak neuškodí, jelikož jimi není prošpikovaná každá strana. V průběhu čtení asi vytušíte, jak to zhruba dopadne, ale jsem přesvědčená, že některé momenty byste neodhadli. Ani mně se to nepodařilo a pak jsem byla překvapená.

Knížka spadá do žánru společenský román/román pro ženy. Ale nemusíte se obávat, že by šlo o červenou knihovnu. Děj byl spíše zaměřen na témata, která trápí partnery, manžele a rodiny. Takže každý si v tom může najít něco. Přesto bych knihu nasměrovala spíše k ženské části čtenářek, která ji jistě ocení.

Autorkou recenze je Lucie Hlůšková z blogu 5 minut s knihou, navštivte ji!