blog

Začněte s proč. A skončete najmutím nového editora

14.08. 2013

Začněte s proč je nová kniha z nakladatelství Jan Melvil publishing. Na první pohled se vám zalíbí obálka a tak nějak se začnete těšit domů, že konečně v téhle self-help knížce najdete to, co ostatní marketéři a manažeři ještě nenašli. Budete první, zákazníci se za vámi pohrnou, protože Simon Sinek vám na 231 stránkách prozradí .. TO ONO. Tajemství vůdčích osobností a úspěšných firem.

Ze začátku vás to baví. Takže se pořád vidíte s tím davem nových zákazníků a klientů za zády. Stránku po stránce ale pomalu odcházejí. Jak zákazníci, tak vaše chuť číst dál.

To se stane přesně v momentě, kdy zjistíte, že by se informace a poučky z knihy daly shrnout na dvě áčtyřky. Sinek se opakuje, jak to jen jde. Používá často několik firem dokola a dokola, na které montuje teorii Proč.

Polovina knihy je chvalozpěv na Apple a na Jobse. A víte co? Mě ten Applefanatismus už nebaví. Mám od Applu téměř vše, co používám. Kdyby dělali zubní kartáčky na zuby, taky si je asi pořídím, čistě jen z důvodu, že jsem se vším ostatním nadmíru spokojená. Mám Apple opravdu ráda. Ale – panebože – je to jen firma. Je to jen značka.

Fanatičtí nadšenci Applu jako Sinek jsou důvodem, proč se lidem s iPhonem říká ovce. Jsou miliony dalších firem, které si stály za svým proč a zkrachovaly. Applu se to povedlo díky více faktorům, rozhodně ne jen kvůli tomu, že si stál za svým proč.

Na druhé straně v knížce najdete několik myšlenek, které vám určitě k něčemu budou – ať už je to hezky vysvětlený celerový test, zlatý kruh, rozdíly mezi “být úspěšný” a “cítit se úspěšný” a rozdíly mezi manipulací a inspirací. Sinek nakousne příběhy Starbucksu, Microsoftu, Southwest Airlines, Walta Disneyho, Harley Davidsonu nebo Volkswagenu. Proto určitě stojí za to do knížky jít.

Pokud prodáváte, ať už zboží nebo služby, najdete v Začněte s proč několik myšlenek, které vás mohou posunout dál, nebo vám pomohou zjistit, proč vám to nefunguje tak, jak byste chtěli.

Zjistíte, že cesta k srdci zákazníka není přes slevy a že na zaměstnance bude cukr a bič působit jen do té doby, než budete kolem.

Čtěte také  5 knih, díky kterým letos zvládnete svá předsevzetí

Ta kniha mohla být skvělou knihou o 80 stranách, ve které jsou rovnoměrně zastoupené firmy, které ukázaly světu, že máte-li myšlenku a znáte-li důvod, proč něco děláte, pak máte velkou šanci na úspěch.

Ano. Vždy byste měli začít s tím, že se sami sebe zeptáte Proč? Ale všichni, co napsali rukopis nějaké knihy by měli skončit své psaní tím, že si najmou dobrého editora, který jim řekne: Simone, sedni zpátky k tomu Macu a zkrať to!

 

 

Začněte s PROČ

Jak vůdči osobnosti inspirují k činom

Simon Sinek  ·  Vydavatelství: Jan Melvil publishing, 2013

 

Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat. Autor tento model nazývá zlatý kruh.

– Každá organizace umí vysvětlit, CO dělá.
– Některé umějí vysvětlit, i JAK to dělají.
– Ale jen málo z nich dokáže formulovat, PROČ to dělají.

Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk, to jsou vždy jen výsledky. Osobnosti a firmy, které znají své PROČ, nepotřebují manipulovat – ony inspirují. Lidé je následují ne proto, že musejí, ale protože sami chtějí. Zaměstnance jejich práce těší, spatřují v ní smysl, mají zázemí a hrdost. Zákazníci jsou loajální, ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech, imunní vůči manipulacím ostatních. Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře, kteří sami podnikají, budují, vedou či teprve plánují, že se do něčeho pustí. Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte, stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky, neziskové organizace i politické strany. Takže, proč vaše společnost vůbec existuje? Zdánlivě jednoduchá otázka… ale pokud si na ni umíte odpovědět, změní vše.

 

Čtěte také  Puberta za dveřmi? To chce knihu!

KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE