Kniha, o které všichni mluví: Web ostrý jako břitva
I přesto, že nejste profesionální webdesigneři, může se vám kniha Web ostrý jako břitva velmi hodit. Její autor Jan Řezáč, známý český konzultant webů, totiž našel skvělý balanc mezi knihou pro odborníky a nadšené amatéry. Kromě obsahu má kniha i skvělou formu, myslíme, že ocenění za nejkrásnější českou knihu je na cestě! 🙂
Jan Řezáč má za sebou tvorbu webů například pro Plzeňský Prazdroj, Copy General, Hartmann – Rico nebo ČTK. „Co Čech, to webdesigner. Weby navrhují elektrikáři i instalatéři, učitelé na střední i aktivní pratety. To ovšem neznamená, že jejich weby přinášejí smysluplné výsledky a tedy i zisky či nové zákazníky. Webdesign není jednoduchý, je jen podceňovaný. Nastal čas to změnit,“ říká Jan.
Ačkoliv počet vyškolených IT profesionálů na trhu přibývá, těch, kteří rozumí celé problematice tvorby webů, je stále nedostatek. Háček však může být i na straně zadavatelů, kteří jednoduše nevědí, co mají od svého webu chtít. „Knihu jsem nepsal pouze pro webdesignery. Těm poslouží jako startovní můstek pro další vzdělávání. Marketérům či majitelům firem dá zase do ruky patřičnou argumentaci a teoretický základ, který využijí při zadávání nebo stavění svých webů,“ vysvětluje Řezáč.
První „učebnice“ webdesignu v ČR
Kniha je přehledně členěna do několika kapitol, ve kterých se čtenář dozví vše potřebné o webdesignu: od práce s poptávkou, komunikace s klientem, uživatelského výzkumu, procesu návrhu webu až po uživatelské testování nebo prezentování návrhu klientovi. Samozřejmě také zabrousí do marketingu a psychologie. „Grafický design je jen 20 % webu, zbylých 80 % tvoří obsah webu a interakční design. V dnešním webdesignerském světě se zadavatelé mohou upnout na návrh webu ve formě grafického návrhu hlavní strany, jak to většinou bývá, což odsoudí jejich projekt z pohledu obchodní výkonnosti do webového pekla. Přesně tyto mýty moje kniha bourá,“ dodává Řezáč.