blog

5 tipů z Týdne reklamy a kreativity

17.04. 2012

Víte, že tento týden je Světový týden kreativity a inovací? Proto najdete ve slevě všechny tituly spojené s reklamou, marketingem, budováním firem a kreativitou. Využijte tohoto týdne k seberozvoji a naučte se něco nového. Vhodnější dobu k tomu určitě nenajdete. 🙂

Které tituly jsou například zlevněné?

 

Odkud se berou dobré nápady – Kulturní historie inovací

Spisovatel a webový guru Steven Johnson si jednou položil otázku, odkud se berou dobré nápady a jak vznikají inovace. Odpověď rozepsal na přibližně tři sta stránek, které obnášejí téměř celou lidskou historii, od starověké Číny po éru počítačů. V biologických, kulturních a environmentálních aspektech lidské kreativity vypozoroval sedm základních schémat, které se často opakují a které Johnson vysvětluje čtenářům pomocí čtivých, humorných, někdy až detektivních ztvárnění skutečných událostí a historických momentek, jako byla například Darwinova plavba na lodi Beagle, krizová situace během letu Apolla 13, nebo příběh moderních fenoménů jako Google News či YouTube.

 

 

Bez loga

Rozsáhlá a exaktními statistickými údaji podpořená studie o podobách moderního marketingu. Kleinová ve čtyřech oddílech své práce (Bez prostoru, Bez volby, Bez práce, Bez loga) demaskuje praktiky soudobého reklamního průmyslu, ukazuje, jak ve 20. století rostl význam, který hrála v propagaci výrobku rádoby prestižní značka až do té míry, že značka zastínila výrobek a stala se sama dobře prodejným a draze placeným artiklem.

 

 

 

Dějiny reklamy

Historie západní reklamy je dlouhá a tomu nasvědčuje i skutečnost, že první reklamu umístil Francouz Théophraste Renaudot do La Gazette de France už v roce 1630. Kniha, rozdělená chronologicky na kapitoly, zachycuje vývoj reklamy a reklamního průmyslu. Zkoumá legendární kampaně a značky moderní historie reklamy a doplňuje je neobyčejnými anekdotami a komentáři, které pomáhají objasnit historický kontext a význam každé z kampaní. Najdete tu například i jednu z prvních reklam Coca-coly, či způsob, jakým byla k reklamním účelům použita umělecká díla mistrů, jakými jsou Picasso a Magritte.

Čtěte také  Veronika Opatřilová: Moje knížky by se měly procítit, ne porovnávat

 

Creative Advertising – Ideas and Techniques from the World´s Best Campaigns

Knížka odhaluje tvůrčí procesy, které stojí za některými z nejoriginálnějších a nejefektivnějších kampaní posledních let. Mario Pricken představí více než 200 příkladů mezinárodní reklamy z celé řady médií, včetně časopisů a billboardů, televize, kina a internetu. Každá kapitola ukazuje různé praktické metody pro vytváření originálních a nezapomenutelných reklam, od nalezení nepolapitelných „velkých nápadů“ po přepracování klasických technik. Kniha je v angličtině.

 

 

Myšlenkové mapy

Myšlenkové mapy jsou nejefektivnější současnou pomůckou pro přemýšlení. Neuvěřitelně vylepší vaši inteligenci, kreativitu, komunikační dovednosti, koncentraci a paměť – každý rozměr vaší výkonnosti. Jsou klíčem, který odemkne vaše schopnosti a potenciál.

Myšlenkové mapy přivedl na svět Tony Buzan, přední světová autorita v oblasti výzkumu mozku a vzdělávání. Jde o převratnou techniku, která způsobila bouři ve školství i v byznysu. Myšlenkové mapy používají stovky milionů lidí: využijí všechny schopnosti své mozkové kůry – práci se slovy, obrazy, čísly, logikou, rytmem, barvou a prostorem – takže se mohou toulat nekonečnou krajinou svého mozku.

 

VÍCE ZLEVNĚNÝCH TITULŮ Z TÝDNE REKLAMY A KREATIVITY NAJDETE ZDE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přeje Vám hodně kreativity! 🙂